Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

tisdag 12 oktober 2010

Inte längre en haj!

Hej alla! Idag mår jag inget vidare..
Jag har varit hos veterinären. Det i sig är inget jag mår dåligt av utan mer det som de gjorde med mig. Jag har nämligen sett ut som en haj sista tiden och det skulle de fixa! Har haft för många tänder. Jag tappade inte tre av mina mjöktänder innan de nya kom. Två av dessa var mina huggtänder i överkäken. För min del har det varit praktiskt för jag har kunnat bita genom vad som helst. Exempelvis min nya boll gick i bitar rätt fort och jag har tuggat ben som en flismaskin. Men nu är munnen fixad. Hos veterinären sövde de mig, drog tre tänder, sydde 6 stygn och gav mig morfin. Så nu mår jag därefter. Jag sover mycket, mår lite illa, dreglar, vinglar när jag går (min människa fick stötta upp mig när jag lyfte på benet för att kissa). Jag har inte ätit sen igår men nu fick jag välling. Gott! Jag ska tydligen äta mjuk mat i en vecka nu. Och tabletter. Usch! Jag har som sagt mått bättre.. Kolla in min ena tand. Jättelång! Så dagens tips till alla valpar - se till att tappa mjölktänderna i tid!

7 kommentarer:

  1. Men din stackare...hoppas du mår bättre i morgon!
    Nanna & Leia

    SvaraRadera
  2. Oj vilken tur att du fick bort den där vampyrtanden. Du kommer säkert att tipp topp i morgon

    SvaraRadera
  3. Stackars Boubou, han mår nog bättre i morgon./Matten

    SvaraRadera
  4. Hjälp vilken tand! Inte undra på att du har kunnat bita sönder bollar ;D. Hoppas du snart mår bättre! Prickiga pussar från Ella.

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du snart mår bättre men varför var de tvugna att sy? kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  6. Hej och tack för all uppmuntran!
    Maria, mina tänder satt som berget så de fick skära för att få loss dem..
    Nu mår jag mycket bättre!

    SvaraRadera
  7. Men vilken rysare! Hu! Jag bröt av en hörntand när jag var runt året och fick rotfylla den. Det var heller inte så kul,men jag slapp ju stygn...

    SvaraRadera