Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

onsdag 15 juni 2011

Dryckesvanor

 Detta är en riktigt smart grej! Smidig att ta med sig när man ska ut. En vattenflaska och skål i ett. Tar mindre plats och är helt okej att dricka ur. Man fäller ut skålen och trycker ut vatten ur flaskan. Jag tycker att det är godast att dricka när vattnet sprutar ut. Sen är det inte lika gott. Så jag har kommit på nåt bättre. Dricka från mina människor sportflaskor! Kanongott!

9 kommentarer:

  1. En sån där flaska med skål har jag också, dom är superbra och så får matten nåt att bära på i värmen :-)

    Duktigt att dricka ur människoflaskor också! Jag har aldrig provat, måste jag göra. Annars är det godast att dricka ur vattenslang, tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Dom däringa är smarta grejer. Sån har vi med, supersmidigt. Har inte lärt oss att dricka ur mattes flaska för där är det alltid sånt där kolsyrat med konstig smak i, bläh
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  3. Jag har också en sådan flaska! Funkar bra!
    Hälsar Nanna

    SvaraRadera
  4. Jag har också en sådan flaska och vi är visst rätt många som gillar denna smarta uppfinning. Sen måste jag säga att BouBou är så otroligt söt och uttrycksfull.

    SvaraRadera
  5. har länge funderat på att skaffa mig en sådan där flaska jag kanske ska göra slag i saken om den är uppskattad av dig

    SvaraRadera
  6. Har också funderat på det ett tag. får nog få det till att bli nu.

    SvaraRadera
  7. Ser supersmaskens ut att dela vattenflaska med sin matte :)

    SvaraRadera
  8. So interesting!!!!
    I love your new header photo!!!
    Woof, woof,

    Chicco

    SvaraRadera
  9. Detta måste vi skaffa. Det är inte alltid det finns en sjö att dricka i.
    Nelson o Ulf

    SvaraRadera