Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

onsdag 28 juli 2010

Före och efter!

Jag har blivit klippt! Vi skulle bara ta en promenad i Slottskogen - trodde jag. Jag hamnade på ett konstigt ställe på ett bord och så surrade det en massa och så försvann halva jag (kolla in högen till höger om mig på nedersta fotot). De andra bildera föreställer mig före - lurvig och glad och lycklig i sanden. Fast jag måste erkänna att det känns rätt praktiskt (gillar inte det ordet egentligen). Det är lättare att bli borstad, jag torkar fortare när jag badat och jag ser bättre! Fast jag vet inte om jag ser bättre ut... En sak är säker i alla fall. Klippningen medförde att jag börjat gå lite annorlunda. Lite mer stroppigt liksom. Vi får väl se om jag får tillbaka min lufsiga stil när det växer ut igen.

3 kommentarer:

  1. Du sesr fortfarande fin-fin ut!

    SvaraRadera
  2. Supersöt som alltid :-).
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  3. Vilken skillnad!

    Din blogg var också väldigt fin, snyggt uppstyrt med bilderna.

    SvaraRadera