Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

lördag 24 juli 2010

Jag är tuff, pigg och gillar action.

Det är jag, jättetuff och jättepigg. Jag testar många olika saker. Jag har till exempel varit ute vid havet väldigt mycket nu på sista tiden. Flera, flera gånger. Mina människor har bestämt sig för att jag ska gilla att bada, för jag är ju pudel. Det är så kul vid havet. Jag kan springa och springa och springa... Och alla blåmusselskal, herregud, det är som ett smörgåsbord, bara att blanda upp med lite tång så är festen räddad. Men sen ska jag visst bada också, simma. Första gången jag gjorde det så skrattade mina människor. Hur lätt är det när ingen har visat och det dessutom är helt svinkallt i vattnet? Dessutom har jag en frisyr att tänka på. Hur som helst, jag badar, det gör jag. Simmar också... Riktigt snyggt om jag får säga det själv, men så är jag ju en pudel. Ja, ord är liksom överflödiga. Men jag blir ju så kall, och heeelt utmattad. Jag är ju faktiskt valp. Men det är bra att sova då. Jag gillar att säga till mina människor att de måste ta fram min handduk och packa in mig. De tycker att jag är söt när jag gör det. :-) Jag har dem virade runt lillklon. Sen ligger jag där som en förpuppad pudel och bara njuter av värmen. (kolla föresten in mina fräcka badlakan, kolla mönstret, ser ni att det är ben på?). Jag sover och sover och sover... Kan ibland vilja lägga upp huvudet på något, men mina människor glömmer ju alltid min huvudkudde när vi ska till stranden. Eftersom jag är pudel så har jag ju rätt smarta lösningar... Kolla själva, en vattenleksak blir lätt ett ganska fräckt huvudstöd. Jag kan faktiskt komma på fler lösningar när jag kommer hem sen, hamnar liksom i ett "flow". Det mest chica hittils är nog Ikeakassen med ren tvätt, det går bra ihop med min päls. Eller vad tycker ni?

3 kommentarer:

  1. Tack, tror också att jag kommer passa i en lila :D ska försöka övertala matte att köpa den ;).
    / Elwiz

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland blir man förbluffad hur smart en pudel kan vara ;-). Och humor till tusen! Trudi har bjudit oss på många skratt genom åren. Och frisyren har turligt matte aldrig brytt sig så mycket om mer än att den ska vara funktionell till Trudis stora glädje. Hur kul är det att stå still i flera timmar på trimbordet när man kan busa och äta gott mm? Nej hon har minsann aldrig varit rädd för att gå ut helsnaggad. Det är huvudet högt alltid ;-).
    Ha det så bra!
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  3. superbe fotografii,iar catelul e adorabil

    SvaraRadera