Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

torsdag 10 februari 2011

Före och efter

Nu är jag klippt! Så jag har gått från en lurvig björn till en surikat eller piprensare.  Det är jätteskönt! Här är en före och en efterbild och så ett par ytterligare efterbilder där jag däckat av. Det tar ju på krafterna att bli friserad.. Även om jag gillar min frisör (som jag pussar på hela tiden) så ska man ju gå genom en massa konstiga saker som jag inte förstår mig på. Men det funkar bra och gott godis får jag så det är bara att uppföra sig. Samma hund i ny förpackning!


13 kommentarer:

  1. Vilken snygging det var där under all päls.
    Du blev ju hur fin som helst.
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  2. Oj! Rena trolleritricket! Snygg vilket som, tycker jag, fast det är nog skönt att bli av med lite krull ibland.

    SvaraRadera
  3. Ojsan, du blev ju fyra år yngre där!!! Snygg är du ju alltid förstås men nog skönt att minska snöbollarna kan jag tänka mig!
    Stor Phalénekram till dig!!!

    SvaraRadera
  4. Oj vilken skillnad det blev :) Jag förstår att du blev nöjd. Hur ofta måste du gå till frillan för att hålla dig som en surikat? Matte funderar som hon har slängt ett öga åt pudel. skulle kanske vara nått skoj att leka med.
    själv hatar jag att göras fin. Inga godisar i världen är bra nog. nått skoj att leka med.

    Ha en bra dag önskar Maya kamel

    Matte är föresten lite såld på chokladfärgen på katter som vi har två sådana. Fattar inte varför

    SvaraRadera
  5. Oj vad du krympte! Men lika söt som vanligt är du :)

    SvaraRadera
  6. Men vilken fruktansvärt söt hund, man bara smälter!

    SvaraRadera
  7. Tänk vad lite päls kan ändra på utseendet. Hoppas du inte fryser nu när vinterkappan är väck!

    SvaraRadera
  8. Jätte, jättefin!!! Kul med före och efterbilder!
    Tack för ditt grattis :-)
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  9. Åh vad fin du blev Boubou! Jag är också nyklippt och ..... smal....Jag är rädd för min frissa. Så fort jag hör hennes röst darrar jag sönder. Trots att hon älskar mig och är så försiktig och snäll. Men jag tycker inte om att bli klippt, varken päls eller klor. När matte säger "klippa klor" så darrar jag sönder igen. Jag är en tönt, säger lillmatte.

    SvaraRadera
  10. Hello! i found your blog and you are a dog very nice! Come to visit my blog (chiccoeilsuomondo.blogspot.com)

    SvaraRadera
  11. Wow vilken kille det fanns där under. Älskar verkligen din färg Har aldrig sett så intensiv färg på en pudel! Cruellapussar!

    SvaraRadera
  12. Oj vilken skillnad :D Jättefint :D

    SvaraRadera