Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

måndag 16 maj 2011

Besök i fiskhamnen - regler

Tjohoo! Jag har varit i fiskhamnen och kollat läget. En sak jag funderat på är: varför ska man gå dit när man knappt får göra nåt..? Här kommer några exempel.


Nosa i fisklådorna - får nosa lite, alldeles för lite..








  

 Äta fiskrens - nej, får inte!


 





Skrämma måsar och trutar - nej där också..









  
Gå nära nära kanten på bryggan (det är lite högt) - får gå rätt nära men jag hade kunnat gå närmare om jag fick!












Slicka på måsbajs - stort nej!





Äta krabbskal - samma sak som fiskrenset - får inte smaka..








 
Titta mig förundrat runt omkring - det får jag i alla fall! Och det som finns så mycket att göra..!

8 kommentarer:

  1. Jadu, jag förstår precis dina funderingar kring det där. Det var en av de mest förbjudna platser jag nånsin hört talas om! Men det verkar attans spännande där! Kanske du kan smyga dit nån gång när ingen ser?

    SvaraRadera
  2. He he, inget att göra i hamnen? Det krävr sin hund att nosa på alla dofter och lukter. :)

    SvaraRadera
  3. Tycker allt din matte är lite väl sträng;)

    SvaraRadera
  4. Jaaadu Boubou! Dom är bra konstiga dom där mattarna... Dom förstår liksom inte riktigt vad en hund behöver för att roa sig. Det verkar vara en riktigt lattjolajbansplats, om du nu hade fått roa dig på egen tass en stund!

    SvaraRadera
  5. Naaaaw men stackars dig...en massa se men inte röra ;) kan trösta dig med att mina tjejer inte heller hade fått röra så mycket där ;)

    SvaraRadera
  6. Det där känner jag igen! Det är så mycket som luktar så spännande, och ändå får man inte lukta på nånting alls nästan!

    SvaraRadera
  7. Visst är de tråkiga de där hussarna och mattarna som bara säger nej nej till allt man vill provsmaka. Jag förstår inte varför.

    SvaraRadera
  8. Sök sommarjobb som hamnarbetare, då kanske du får vara där på egen hand.
    Nelson

    SvaraRadera