Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

lördag 9 april 2011

Färgglatt

Nu finns det massa färgglada bajspåsar att köpa. Ica har rosa och turkos. Mina människor har köpt turkos. Jag bryr mig föga om vilken färg det är på påsen men de verkar tycka att det är kul. Ibland får de gå långt för att hitta någon papperskorg att slänga den i, och då är det roligare att gå med en färgglad påse... Jag säger inget. Lika bra. Huvudsaken är att det plockas upp!

8 kommentarer:

  1. Tänk att man kan modeblogga om bajspåsar också, det är inte dåligt!
    Jag skulle nog helst vilja ha turkos.

    SvaraRadera
  2. Så är det ja, vi har oftast vanliga svarta, men just nu är de blå =)

    SvaraRadera
  3. läckert med lite färg nu på våren :)

    SvaraRadera
  4. Jo precis, det är väldigt längt mellan papperskorgarna ibland. Och jag förstår varför folk lämnar kablen kvar om man måste bära den flera km... Jag brukar lägga dem i dubbla påsar och stoppa i fickan. men tycker det kan lukta rätt unket trots det... Så lite färg skulle kanske pigga upp det hela ;)

    SvaraRadera
  5. Åh va härliga bilder det var här då. Härlig header! Inte varit in på ett tag, har varit lite upp och ner... Du är en så söt liten pudel!

    SvaraRadera
  6. Hej! Det var länge sen jag skrev något varken hos mig eller er. Men jag är tillbaka om ni vill besöka mig eller lägga till i länkar.
    http://hundtrio.blogspot.com/
    Mvh marta

    SvaraRadera
  7. Vi brukar också köra icas påsar men vi brukar ha blåa. Men matte gillar mer skk:s bajspåsar och i helgen ska hon köpa på sig en hel bunt igen.

    SvaraRadera
  8. Min matta kör svart eller grått... Tråk!

    SvaraRadera