Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

torsdag 28 april 2011

Från björn till pudel!

 Nu har jag blivit klippt igen. Den här gången blev det en pudelklippning! Jag har knappt nån päls kvar för att jag inte ska bli så varm nu när solen tittar fram. Det ska ju även vara praktiskt när jag leker ute. Men nu vill jag ju inte förstöra frisyren, så jag kommer inte leka utan bara strutta runt och visa upp mig.. Mina människor känner inte igen mig men jag är faktiskt samma hund. Lite mer fransk bara.

11 kommentarer:

  1. Här blir det ingen klippning inte ;-)Men visst är det skönt i värmen, att inte ha så mycket päls. Då ska du med till Paris i alla fall? Om du nu ser så där fransk ut.
    Kul du gillar bilderna.
    =)

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Du var väldigt söt innan och nu är du dessutom stilig!

    SvaraRadera
  3. Oj, nu kände jag inte alls igen dig! Det där var ju värre en mitt bad! Snacka om stylad! Snyggt!

    SvaraRadera
  4. Oj, vad skönt med nya vårkläder. Lätt att torka när man badar också!

    SvaraRadera
  5. Riktigt snygg blev du. Lite mindre valpig. Måste också säga att du har en underbart vacker färg!

    SvaraRadera
  6. Oj så stiligt! Är det verkligen samma du? Inte för att du inte är otroligt söt i björnpälsen, för det är du verkligen :)

    Ha en trevlig valborg!!!

    SvaraRadera
  7. Jättetjusig! Och vacker färg. Om Du bodde lite närmare kunde vi träffas och jämföra, fast jag är ju brun i stamtavlan men i verkligheten enl matte mer RÅTTfärgad. Hälsn Nelsson, en pudelherre i sina bästa år.

    SvaraRadera
  8. o la laaa...vilken snofs du blev :) så stilig!!! Supersnygg tycker vi.

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Man kan nästan tro att du är två olika hundar, på före-bilden ser du ut som Filip (iaf som han brukar se ut när matte inte försökt styla om honom) och på efter-bilden ser du ut som Niklas! ;)

    Läste att dina männsikor brukar kasta pinnar i vattnet. Vi stödjer dig till fullo, klart människan får hoppa i vattnet själv om det är så kul!

    Vi tycker datorn är rätt så tråkig, men matte brukar blogga om oss, så du vet, om du vill läsa om hur mellanpudel-livet ter sig i Dalarna :)

    SvaraRadera
  10. urtjusig klippning! diggar header-fotot också!

    SvaraRadera