Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

lördag 16 juli 2011

Inget bad!

 Jag har skrivit några inlägg om alla mina bad. Ibland kan det bli så här - inget bad alls... Ibland är det för kallt, det är svårt att ta sig ut, det är halt på stenarna, det finns vassa havstulpaner, det finns krabbor som biter mig och säkert hajar också, och helt enkelt inte en bra dag att bada. Uppe på allt kan det vara så att flytleksaken blivit helt blöt så när man ska hämta den så känns den helt blöt, svampig och äcklig. Då får människorna hämta den själva. Det man har kastat ut får man också hämta. Så det så!

7 kommentarer:

  1. Och ibland blommar hela havet och då är det till och med farligt att bada.
    /Leia

    SvaraRadera
  2. Ja, det gäller tydligen att ha stenkoll på vatten när man bor nära sånt! Mina vattenpussar har jag koll på!

    SvaraRadera
  3. Men hallå, det där är väl inget för dig då, vår allas badpojke!!
    Vi tror nog allt att du hämtade den där blöta, svampiga och äckliga flytleksaken ändå!!
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  4. Zamantha håller med dig till punkt och pricka...hon har sällan en baddag då hela kroppen doppas ;)

    SvaraRadera
  5. Den här sommaren har väl ändå inte lockat till så många bad, vad tror matte och husse om dig egentligen!

    SvaraRadera
  6. Hehehe! Ja det gäller tydligen att änka både en och två gånger innan man vränger iväg nå't man vill ha tillbaka långt ut i havet om man är matte eller husse ;)

    SvaraRadera