Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

torsdag 4 augusti 2011

Urban lifestyle

Som stadshund får man uppleva många olika ställen. Exempelvis detta. Jag bryr mig inte om hur det ser ut - jag tycker mest att det luktar konstigt...  Och det är inte kul när det ligger gamla sprayburkar på marken. På sista bilden har någon målat av "Korvan" - korvkiosken i Majorna där jag bor. Fint faktiskt. Men det fanns ingen korv att få...

9 kommentarer:

  1. Åh vilka härliga konstverk...både jjag och min matte gillar konstverk på väggar. Och du gör ju platsen ännu vackrare!

    SvaraRadera
  2. Oj, sånt finns inte i Julita-skogarna! Så exotiskt det verkar för mig.
    Du platsar bra framför graffittin, Boubou!

    SvaraRadera
  3. Faktiskt har vi en tunnel bara typ 100 meter från vårt hus med massor av målningar.
    Men det kan vi ju säga med en gång att det är då inga fina målningar och sen står det mängder av konstiga ord, som vi inte vill nämna här.
    Ja, du kanske förstår ändå???
    Och föresten, du är allt bra snygg du.
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det är snyggt när det "föreställer " någonting....men massa klottrad text på väggar är inget för mig...men vackra bilder...helt OK :)...synd det inte fanns någon korv ;)

    SvaraRadera
  5. Det finns många fina grafittiväggar, men kladd är inge kul!
    Synd att korven var slut på "korvan".
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Olá... Amei voce e seu blog.
    Sou uma york e chamo Kippy, minha mamãe é a Lilly, é jornalista e me ajuda com o blog. Voce é muito especial. Quero ser sua amiga.
    Temos amigos em todo o mundo, é sempre bom fazer novas amizades. Se der, venha nos visitar também, ok?
    Bom final de semana.
    Aus e Beijos...

    Kippy e Lilly
    www.kippymarrie.blogspot.com

    SvaraRadera
  7. Kanske en bild på BouBou skulle bli fint också!

    SvaraRadera
  8. Men vilken sötnos! och vilken fin färg BouBou har! :-)

    SvaraRadera