Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

söndag 17 oktober 2010

Hundkurs!

 Denna veckan har inte bara bestått av smärta, illamående och välling (se förra inlägget). Jag har gått på hundkurs också. Det är jättekul! Det är en vardagslydnadskurs för unghundar som inte gått kurs tidigare. När jag kommer dit har jag otroligt bråttom att få komma in. Dörren öppnas inte snabbt nog. När jag tränar hemma kan jag rätt mycket men när jag kommer dit vill jag helst hälsa på de andra hundarna och leka. När vi är utomhus så har jag lite svårt att fokusera och förutom att jag vill hälsa, så går jag med nosen i gräsmattan. Det är nåt speciellt med den gräsmattan  - den luktar så spännade. Sist fick vi hundar faktiskt vara inne och hälsa och leka lite. Först fick några hälsa två och två och sedan några andra två och två. Jag fick sitta och titta på när chihuahuan och blandrasen från Rumänien hälsade. Snopet. Sedan fick alla hälsa och leka. Jag med! Då blev det världens race! Hur kul som helst. Jag blev jagad. På näst sista bilden har gårdshunden slirat och kanar på golvet och på sista bilden blir jag nedbrottad. Fattar inte varför människorna inte var med och sprang. Snart är det kurs igen!




3 kommentarer:

  1. Valpslåpp är kul!
    hälsar Leia

    SvaraRadera
  2. Rackarns vad roligt ni verkar ha haft. Skulle tro att Ella gärna varit med och rejsat!

    SvaraRadera
  3. vilka härliga bilder! :)
    Ren lycka!

    SvaraRadera