Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

torsdag 21 oktober 2010

Säker bilfärd

Vill bara säga att säkerhetsbälte är riktigt bra. Mina människor har en liten bil, en Peugeot 107. Mindre än så kan det knappast bli. Det finns några mindre men denna är ändå väldigt liten. Så någon hundbur för mig att sitta i är det inte tal om. Den hade fått vara på taket i så fall. Tror att jag hade fått uppmärksamhet om jag suttit i en bur på taket! Hade nog (vid bra väder och i låga farter) varit spännande. Jag är ju lite våghalsig av mig. Nu sitter jag i baksätet, fastspänd. Känns tryggt. Jag vet inte hur det funkar vid riktigt kraftiga inbromsningar och krock men jag sitter kvar på sätet när man bromsar rätt mycket i alla fall. Någon som har någon erfarenhet? Jag har även provat att åka spårvagn, buss och tåg. Som hund får man åka i mycket konstiga saker. Jag föredrar att gå och springa egentligen men åka bil är okej faktiskt. Rätt sövande. Tur att mina människor inte sover i bilen som jag gör.

4 kommentarer:

  1. Jättesmart bilbälte, vi har också ett som vi har använt till Memphis förut. Rakar ni BouBou i ansiktet?

    SvaraRadera
  2. Jag har blivit klippt helt (på hela kroppen) två ggr i mitt liv. Däremellan har jag blivit putsad/toppad. När jag blev klippt helt rakade de nosen och tassarna. Nu var det ett tag sedan som ni ser.. Jag ska tydligen klippas inom ett par veckor. Hu!

    SvaraRadera
  3. Men vad stiligt du åker bil då! En annan sitter ju som ett djur i bur där bak. Kul att du tittade in hos mig. Du verkar ju vara en riktigt kul en!

    SvaraRadera
  4. Du ser väldigt nöjd ut där du sitter. Känns ju som en väldigt bra lösning när man inte kan ha en bur. Tummen upp för ansvarstänkande mattar o hussar.

    SvaraRadera