Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

söndag 31 oktober 2010

Smälter in


 Jag tycker hösten är trevlig! Prasslande löv och fina färger. Jag smäter in bra på hösten. Jag har ett riktigt bra kamoflage! Jag slår nästan de vilda djuren. Värre blir det på vintern när snön kommer. Då ligger jag inte lika bra till. Får tänka på det när jag (eller mina människor) köper en vinterjacka. Man får ju ligga steget före. Vi hundar kan ju i alla fall låtsas att det fortfarande har betydelse. Om inte annat så kan jag ju skoja med mina människor lite. Så att de får söka efter mig för en gång skull!

3 kommentarer:

  1. Du smälter in i hösten lika bra som jag! jag har samma färg som torra eklöv, säger min matte.

    Cockerkram från Nanna

    SvaraRadera
  2. Din vackra guldfärg smälter precis in i höstfärgerna. Väldigt vackert!

    SvaraRadera
  3. Du har så rätt i att nu är det människornas tur att leta efter dig bland höstfärgerna, smart du är...:=)

    SvaraRadera