Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

lördag 18 december 2010

Hälsa rätt

Goddag bak och goddag fram! Tänk att människan som levt med oss hundar i många tusentals år fortfarande inte lärt sig en korrekt hälsningsritual...

3 kommentarer:

  1. He he, vet inte om jag är redo att sniffa någon i rumpan ännu. Mina vovvar får stå för det :-).
    SV: Jag vet inte hur lång tid det tar för påsarna att brytas ned.
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  2. Ha ha, vilken underbar profilbild med is i skägget! Jo nej, jag låter också hundar sköta rumpsniffandet. :)

    SvaraRadera
  3. Nej det är kanske tur att människorna inte hälsar på varandra på samma sätt. Vilken syn det skulle vara.

    SvaraRadera