Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

söndag 5 december 2010

Ikea

Ikea, det vet ni vad det är eller hur? Det är den där affären som säljer platta paket och bokhyllan Billy. Man kan hitta så himla mycket saker där. Dörrmattan Matta, köksbordet Bordet, fåtöljen Fåtölj, krukväxten Växten och så vidare. Ni fattar principen. Hur som helst, vi hade snackat lite, jag och mina människor, om lite nya prylar till mig. En pudel är en pudel. Jag kan ju liksom inte ha en massa gamla prylar liggande. Sagt och gjort, de tog bilen Bilen :-D, till Ikea för att skaffa mig de där prylarna. Jag vaktade (sov) sålänge. Plötsligt stod de där i hallen med påsen full med prylar som "...bara kostade 9:-...". De ställde ned påsen till mig... Åh, hela påsen till mig. Wiiiiii!!! Ja, ni kan ju själva kika...

4 kommentarer:

  1. Hm, alltså... det fanns inget till mig i påsen...!!

    SvaraRadera
  2. De va det fräckaste!!!...fast jag tycker det verkar som du hade ganska kul med påsen iaf:)

    SvaraRadera
  3. Åh det där känner vi igen....

    SvaraRadera
  4. haha du verkade rätt nöjd med att bara få påsen :-)

    SvaraRadera