Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

onsdag 30 mars 2011

Leksaksinventering och betygsättning!

 Mina människor har inventerat mina leksaker. Vi har tillsammans satt betyg på hållbarhet och rolighet. Betygskala 1-5.

Min första. Höll nästan ett år. Lite sönder. Det kommer ut ludd. Nu ska den lagas.
Hållbar: 4
Rolig: 4
Också bland de första. Denna grejar jag mycket med.
Hållbar: 5
Rolig: 4
Också bland de första. När jag kom på att den går att bita på försvann syftet att leka med den som boll. Bet bara. Ludd överallt. Har avverkat 5 st.
Hållbar: 1
Rolig: 2 (lågt betyg då det roliga varar så kort tid)

 Provade tennisboll. Lekte inte med den. Bet bara på luddet (lyckades bita bort ludd).
Hållbar: 2
Rolig: 2
 Ännu en ny boll. Skumgummi med skinn utanpå. Lika stor som en handboll. Kul att rulla med den, men också att bita på. Bet några hål.
Hållbar: 2
Rolig: 3
 Sista försöket med ny boll. På förpackningen stod det "everlasting ball". Den är av halvmjukt gummi som luktar lite vanilj. Jättekul! Det är hål i så man kan lägga godis i. Ännu roligare. Den är everlasting än så länge!
Hållbar: 5
Rolig: 5

Denna fick jag i julklapp. Rolig att dra runt på! Bara lite sönder.
Hållbar: 4
Rolig:4






Denna fick jag rätt nyligen. En grymtande latexgris. Jättekul! Den låter roligt. Får inte leka med den när jag vill.. Typ inte på morgonen.. Den håller än så länge.
Hållbar: 5
Rolig: 5

9 kommentarer:

  1. Vilket häftigt inlägg!
    Den där rosa grisen har vi en lika dan fast en grå.
    Den är mycket väl använd av oss grabbar och den ser forfarande som ny ut.
    Vårt betyg till den är full pott.
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  2. Bra med komsumentupplysning i bloggen :-) Den svartvita bollen har jag också, den går lätt sönder, absolut.
    Latexgrisen har jag också, fast den är inte så kul tycker jag, min ligger i en kasse på vinden. Kanske jag ska ta fram den igen och se om den blivit roligare däruppe.
    Jag tycker också att man ska gnaga bort ludedt på tenneisbollar, varför ska det finnas där annars?

    SvaraRadera
  3. Vi bara älskar att plocka ur luddet ur mjuka saker. Det är det roligaste som finns. Sedan stoppar matte in luddet igen och vi plockar ut det. Annars gillar vi dragtrasor. Det är roligt

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig inventering. Jag får nog ha med Boubou som leksakstestare till butiken;) Faktum är att hundar leker så olika. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. You have a lot of beautiful toys!!!
    i want to play with them too.
    Woof,woof,

    Chicco

    SvaraRadera
  6. Så kul med ett leksaks test...nu tjatas det dock väldigt här hemma om en rosa gris ;) vi får väl se vad påskharen kommer med

    SvaraRadera
  7. Vilken inspirerande inventering!!!

    SvaraRadera
  8. Jag håller med, kul inlägg! :)
    Intressant den där evighetsbollen, ska leta efter en till nästa inköp. Tack för tips!

    SvaraRadera