Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

fredag 18 mars 2011

Praktiskt

 Jag har fått en ny jacka. En lite mer traditionell hund-jacka-modell. Mina människor har misströstat om våren ska komma snart eller inte. De verkar inte tro att den kommer så jag åkte på en praktisk jacka med galon.. Och reflexer. Tror de inte att jag syns? De måste tro att det kommer bli en ruskig vår. När jag provade jackan för första gången var det solsken! Väldigt praktiskt med galonjacka då.. De ska få se att jag kommer använda den högst 2 gånger sen blir det torr mark, värme och sol!

10 kommentarer:

  1. Attans vilken snygging du är i din jacka!
    Ha en riktigt härlig helg.
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  2. Den där passar nog bättre i höstrusket, tror jag. Snart blir det så varmt så du slipper kläder och kan springa naken på beachen!

    SvaraRadera
  3. Men du, den var ju supersnygg!!!! Lita på mig, jag kan kläder minsann =) Fick nya i födelsedagspresent idag!!! Blev superduperglad!!! Frejakramar

    SvaraRadera
  4. vilken fin jacka du har fått. Passar nog hela året gissar vi röda.

    SvaraRadera
  5. Fin jacka du fått tag på, den kan du säkert använda i sommar också. Svensk sommar är ju känd för att ha lite kalla dagar också...och blöta. Men så vill vi inte tänka nu.

    SvaraRadera
  6. Så fin du blev! Men vi får hoppas att du har rätt så att solen tittar fram omgående.. ;)

    SvaraRadera
  7. Du blev attans stilig i din nya galonjacka medm reflexer på :)

    SvaraRadera
  8. Hoppas du har rätt och att det snart inte behövs nån jacka! Men den kommer att bli toppen till hösten!

    SvaraRadera
  9. Hallo!! Beautiful your new jacket!!!
    You're always have original dresses.
    Woof,woof,

    Chicco

    SvaraRadera
  10. Que fotografias lindas!!!!!!!

    SvaraRadera