Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

måndag 31 januari 2011

Det gäller att ta det easy!

 Vad mycket is det är ute! Nu finns det is på längden och tvären, på höjden, på marken och i vattnet. Överallt! Tassbroddar sökes!

9 kommentarer:

  1. Men oj! Du lever ju på värsta istiden! Häftigt!

    SvaraRadera
  2. Uj, vad mycket is. Kanske du kan ta hjälp av klorna litegrann innan du får tag i tassbroddarna? Med petflaskor och dylikt kommer man långt och man ska aldrig sluta ha en livlig fantasi. Det uppskattas!
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  3. Vad fint med all is.
    Var det inte lite kallt om tassarna?
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  4. Brrr, det där såg väldans kallt ut, med isflak i vattnet och allt! Hoppas du har varm och go päls!!!
    Nospussar!

    SvaraRadera
  5. Tassbroddar vore inte dumt, hälsar Nanna & Leia

    SvaraRadera
  6. Men rackarns fina kort blev det. Tur du har så varm och tjock och go päls!

    SvaraRadera
  7. oj oj oj ...bor du på island? ;)

    SvaraRadera
  8. Vilken konsthall vår natur är!Jättefina bilder!

    SvaraRadera
  9. Oj, det är ju nästan så man skulle blivit isbjörn istället. Jag såg till att matte och husse fick tag i broddar idag så jag vågar ta med dom på isgatorna... Kramis!

    SvaraRadera