Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

måndag 24 januari 2011

Jag har bestigit Mount Everest

Jag har bestigit Mount Everest (mer sanning=ett litet berg i Majorna). Jag och min ena människa klättrade i flera meter snö (nästan sanning) upp till 8 848 meters höjd (mer sanning=48 meters höjd). Vi slet och kämpade oss upp (helt sant). Väl uppe kunde vi se solen gå ner. Fint. Och plötsligt åkte min människa också ner (lite fortare än solen dock). Med en lavin (en typisk Majorna-lavin=halt underlag med massa snö på, som släpper). Min människa höll på att fotografera mig och plötsligt åker hon nedför berget liggandes på rygg, med fötterna före. Med kameran i fast grepp i handen. Helt sant. Kul faktiskt!

 

7 kommentarer:

  1. WOW, vilket äventyr!! Synd att inte allt filmades!:)

    SvaraRadera
  2. Vi håller med, vilken häftigt äventyr och vilken upplevelse!!!
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  3. Haha...vilken tur att din människa inte gjorde ila sig. Hade varit roligt att se det på film. Men rackarns vad ni var duktiga som klättrade i så djup snö.

    SvaraRadera
  4. Oj vad ni är duktiga som klättrar sååååå.. härliga bilder....

    SvaraRadera
  5. Hoppas du fick ett varmt fotbad och en kopp choklad efter;)

    SvaraRadera
  6. Vilken duktis du är som kan klättra så! Och ja matte också såklart trots att hon skrotade ner...
    Fina bilder tog hon!!!
    Phalénekramar!!!

    SvaraRadera
  7. Vilket äventyr!!!
    Det är mäktigt att bestiga berg :)

    SvaraRadera