Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

tisdag 11 januari 2011

Tillbakablick 2010 - Att vara liten och bli jagad

 Jag konstaterade ju i förra inlägget att fast jag blivit en mellanpudel så är jag rätt liten. När jag leker med andra hundar (och människor också för den delen) gillar jag att bli jagad. Tycker det är skitspännande! Jag springer rätt fort. Minst 90 km/h om jag får uppskatta det själv! ;) Men ibland kan det bli lite väl tufft faktiskt... Även för mig! En del raser är ju liksom gjorda för att springa hur snabbt som helst... Jösses vad jag har fått springa ibland!

8 kommentarer:

  1. Du är verkligen SUUUPERsnabb BouBou! Vi imponeras stort!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, vi håller med.
    Vilken liten snabbis du är.
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  3. Dig vill vi leka med :) om du är så snabb

    SvaraRadera
  4. En sån snabb rackarkompis hade jag velat ha/Nelson

    SvaraRadera
  5. Åh, dig skulle Toshiko gilla att leka med. Hon springer snabbt som vinden. Ibalnd är hon snäll och väntar in Asta, men sen sticker hon iväg igen.

    SvaraRadera
  6. Jisses vilket tempo :-)! Du kommer träna upp en snabbhet och kvickhet som slår det mesta.
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera