Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

söndag 16 januari 2011

Tillbakablick 2010 - Jag älskar mat!

 Jag hör till de hundarna som inte direkt är svåra i maten. Jag gillar nästan allt! Torrfoder (både torrt och blött), blötfoder, potatis, ris, spagetti, knäckebröd, gröt, kött, ägg, råa morötter, gurka med mera, med mera... Bland det bästa jag vet är prinskorv och leverpastej och det bästa av allt: kyckling. Kyckling slår nog allt! En gång fick jag en färsk, nyskalad räka. Luktade jättegott! Jag stoppade den i munnen, smakade lite och spottade ut den och lade mig och rullade på den. Inte kan man äta en räka om man inte rullat in sig i doften först. Det förstår väl vem som helst! Synd bara att jag inte fått mer räkor efter det..
 
 

 


10 kommentarer:

  1. Härlig vovve Boubou. Så skönt när all mat smakar så bra. Alltid jättefina foton. Så kul att kolla på./Matten och skäggen

    SvaraRadera
  2. Oj, vad du äter! Och morötter tilloch med! Jag är inte så förjust i mat, men godis gillar jag!

    SvaraRadera
  3. Du är så himla söt och bilderna är helt underbara.
    Ser att du gillar knäckebröd!
    Det gör Teo här också.
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  4. Hej snygging!
    Vi gillar också knäckebröd! Och morötter!
    Nanna & Leia

    SvaraRadera
  5. Din lilla GOTTEGRUS ;) inrullad räka har vi aldrig fått prova...avis

    SvaraRadera
  6. Hrmf....INTE GOTTEGRUS utan GOTTE GRIS skall det stå...fnys...det är Freija som inte kan stava...vov från Zamantha

    SvaraRadera
  7. Åh vilken gottegris du är. MUMS!!!

    SvaraRadera
  8. Jag gillar också allt man kan få i matväg. Tackar aldrig nej tror jag skulle äta en räka också. Har dock aldrig fått smaka.

    SvaraRadera
  9. Rosvo gillade mycket mat när han var valp men han har tappat tycket om många godsaker... som potatis, äpple, sallad, jordgubbsyoghurt osv... han vill bara ha rejäla grejer som korv och köttbular.

    SvaraRadera