Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

fredag 7 januari 2011

Tillbakablick 2010 - Jag är liten

 Jag föddes i mars 2010 och har vuxit en del sedan dess. Jag har passerat den magiska gränsen.. Max 35 cm mankhöjd är det för dvärgpudel. Jag har blivit en mellanpudel! Fast en liten mellan pudel. Och det märks ibland. Jag tycker det är kul med större hundar men jag får liksom sträcka på mig så mycket. Jag känner mig ofta rätt stor ändå. Men jag är ju ingen Sankt Bernad precis, fast jag vuxit mycket. Om vi väntar ett år till kanske jag har blivit en storpudel. Haha!



10 kommentarer:

  1. Uj,vad mycket vänner. Förstår att du siktar på att bli ännu större när man ser gänget du umgås med ;-)
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  2. Trevlig blogg du har.
    Hedvig och pudelflickorna

    SvaraRadera
  3. Dvärg eller mellan - du är lika fin ändå!

    SvaraRadera
  4. Mysig vovve Boubou. Mycket kompisar och ser så tuff och nyfiken ut./Matten

    SvaraRadera
  5. Hej på dig! Kul att du tittade förbi. Grattis till att ha vuxit ifrån dvärgstadiet! Du kan säkert bli en storpudel om du tränar mycket och äter ordentligt. Kramis!

    SvaraRadera
  6. Klart du kommer att sluta som Kungspudel allra minst! Spännande! Vilka fina polare du har.

    SvaraRadera
  7. Du är hur fin och charmig som helst.
    Vi gillar dig.
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  8. Om du blev lika stor som en kungspudel skulle du vara lejonlik. du har en så otroligt vacker färg. Inte långt bort till ettårsdagen för dig då. =)

    SvaraRadera
  9. Du får nog äta ordentligt om du ska bli en storpudel, själv jobbar jag vidare på det - ibland har jag blivit mätt till 44 cm - inte långt kvar...

    SvaraRadera
  10. Vad tiden går fort och vad mycket det hinner hända på ett år. men fortfarande lika söt!

    SvaraRadera