Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

torsdag 11 november 2010

Fått en tröja!

Jag har fått en tröja. Varm och skön tycker jag. Snygg tycker mina människor. Själv bryr jag mig inte så mycket om utseende. Jag låtsas inte om det  ialla fall. Det enda som var lite lurigt med tröjan var att luvan åkte ner över huvudet och över mina ögon. Och så fastnade den där.. Blev helt svart! Jag försökte springa ifrån det svarta men det gick inte. Som tur var blev jag infångad och fick luvan fixad. Hade ju kunnat gå helt över styr om jag hade racat runt och inte sett nåt.. Svårt det där att vara en hund med kläder. Men jag trivs bra i det faktiskt.  Det är ju riktigt kallt nu vissa dagar. Jag är 8 månader och detta kalla har jag inte upplevt tidigare. Det blir ju kallare för varje dag som går. Vart ska det sluta? Burr!

10 kommentarer:

  1. Jaa, du Boubou! Det kan bli nästan hur kallt som helst.
    Första gången det var kallare än -25 så tippade jag omkull av rena chocken (jag försökte dra upp alla 4 tassar i luften samtidigt). Min matte var så taskig så hon bara log och sa att "så här är vintern lilla vän..."
    Det är tur att du har en så fin tröja som värmer, du är ju så liten...

    SvaraRadera
  2. Bra med en tröja såhär års.... fina bilder i övrigt, som vanligt :)

    SvaraRadera
  3. Uj ja, jag håller med Elba, det kommer att bli mycket kallare än så här innan det blir vår igen! Det är bra att du fått en varm tröja att ha på när snön yr, men be matten sy fast luvan så du inte störtar utför något stup av misstag!

    SvaraRadera
  4. Värta snyggingen är du ju!
    Vi får faktiskt också ha tröjor mm på oss, speciellt under denna årstiden.
    Ha en härlig helg.
    Vov från grabbarna boys!!

    SvaraRadera
  5. snygg tröja! du ser ut som en top dog ;))

    SvaraRadera
  6. DEN var snygg! Matte envisas med täcke på mig också och även om hon menar väl och jag inte ska frysa så gillar jag INTE att ha täcke på mig. I alla fall inte förrän vi hittar på något bus eller ngn lukt i skogen fångar mitt intresse ;-). Då har jag glömt mitt Back on Track-täcke helt.
    kram från mig
    /maria (Trudi)

    SvaraRadera