Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

söndag 21 november 2010

Jag gillar inte Travolta

Mina människor hade hyrt en DVD. Coolt tänkte jag, en DVD... Inte för att jag hade någon aning om vad en DVD var för något, men det lät liksom lite pudligt. De (mina människor) verkade också exalterade över en John Travolta. Då blev jag också exalterad över det. DVD och John Travolta, det måste vara hur fräckt som helst. Så, en DVD som hette From Paris with love med en John Travolta. Hör ni? Det låter nästa som en maträtt. Människorna stoppade dvd:n i en grej framme vid tv:n (det vet jag vad det är för där finns det andra hundar ibland) och satte sig i soffan. Jag gjorde detsamma. Slog mig ned och väntade med spänning. Huh! Jag var så nyfiken att jag inte visste vad jag skulle ta mig till... Shiiit! Och så... det blinkade till och så kom han upp på tv:n... John Travolta... Jag blev skiträdd, han såg ju precis livsfarlig ut. Jag morrade och morrade och morrade men bilden försvann inte. Hur jag än morrade så stod han där på högerkanten och sträckte ut handen. Jag var tvungen att hoppa upp i soffan, men det hjälpte inte. Han fanns kvar. Tycker ni jag är töntig? Kolla själva på bilden här och säg sedan att han inte ser ut som att han kan äta BouBouar till frukost. Trist med Travolta, säger jag...

4 kommentarer:

  1. ja, han ser helt livsfarlig ut på den bilden, hua. Trist inte ditt skräckinjagande morrande hjälpte ;-)!
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  2. Ha,ha,ha,ha....Vilken SKÖN lirare du verkar vara....skitkul blogg du har :) Tack för kommentaren på min blogg för nu hittade jag ju till dig :) Måste läsa vidare på din blogg den är ju superkul :)
    Vov på dig ;)

    SvaraRadera
  3. Trevligt att du hälsade på. Aprikosa pudlar är underbara tycker jag. Du har bara en men jag har 5 och det är mycket jobb!
    Hälsningar Hedvig

    SvaraRadera
  4. Trevliga ni med!
    Vi kommer tillbaka och ser vad ni hittar på

    SvaraRadera