Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

måndag 8 november 2010

Kursavslut

 Nu har jag gått klart unghundskursen. Tänk vad tiden går fort. Sista gången fick vi roliga aktiviteter att att greja med; plocka ut godis ur en vikt toarulle och ur en petflaska. Toarullen var vikt på båda sidorna så jag fick trixa lite för att plocka ut godiset, för jag ville ju inte göra sönder rullen. Så jag pillade och höll på ett tag och vecklade ut den. Toarullen kunde därmed användas flera gånger! Återvinning kallas det. Petflaskan var svårare. Den fick jag liksom skaka för att få ur nåt. Vi fick också springa genom ett blått rör. Det var jättekul och gick hur bra som helst. Efter det fick vi gå upp och balansera på en lång bräda - först uppåt, sedan vågrätt och sedan gick det nedför. Jag kom inte ens upp till den vågräta delen. Jag stannade efter några steg. Det var jätteläskigt! Ute springer jag på stockar och hoppar i bergen men det här var otäckt. Jag blev mutad med två sorters godis och räkost men det var inte värt det. Tacka vet jag trekking ute eller blå rör!

6 kommentarer:

  1. Roligt :-)! Blir det fler kursen månne?
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  2. Då var du väldigt lik mej på min avslutning! Petflaskan gillade jag inte!
    Cockerkram från Leia

    SvaraRadera
  3. Vilket roligt avslut på kursen, precis såna övningar älskar vi grabbar att göra.
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  4. HÅller HELT och fullt med dig Boubou. Det är MYCKET bättre att leka bergsget i det fria och inte på de där konstiga plankorna!
    //Elba

    SvaraRadera
  5. Visst är det skoj med kurser, synd bara att den tog slut men du kanske ska gå någon annan rolig kurs? Roliga övningar ni fick sista gången. Enzo tyckte oxå balansövningen var läskig när vi testa den på allmänlydnanden men nu är det hans favorit hinder på agilityn :-)

    SvaraRadera
  6. Skicka matte på plankan nästa gång! :)

    SvaraRadera