Bånnsåarr! Sjömapäll BouBou (uttalas Bobo). Jag bor i Majorna i Göteborg med mina människor. Här har jag bott sedan 21:a Maj 2010. Jag föddes den 10 mars 2010 på Orust. Jag är en aprikos dvärgpudel (på pappret). I verkligheten är jag röd (med en vit fläck på bröstet - jättefint tycker jag) och jag är en liten mellanpudel. Vad som står på pappret är inte så viktigt för mig. Fast det är kul att veterinären skrivit i besiktningsintyget att jag är en "pigg och mysig valp". För det stämmer - jag är PIGG så att säga. Eller "livlig" som min nuvarande veterinär sa. Jag har oxå en bokstavskombination: S Ö T. Den tycker mina människor är svår att hantera. Jag tycker den är skitenkel.

lördag 6 november 2010

Ny frisyr!

 Jag har varit och klippt mig. Karina som klippte mig var otroligt duktig och jättesnäll så jag pussades en del. Efter klippningen ser jag bättre och känner mig lite smidigare. Fast det är lite kallare när jag är ute. Men betydligt behagligare inne. Nu tror folk inte längre att jag är en björn, nu tror de att jag är en hund och vissa tror till och med att jag är en pudel! Fast jag har ingen "mössa" eller "bollar". Bätte före eller efter? Här är en före och efter bild.

12 kommentarer:

  1. Så stilig efter klippningen men helt oemotståndlig på bilderna i inlägget innan.
    Ulf

    SvaraRadera
  2. Du blev ju verkligen dundersnygg!
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  3. Tycker du är snygg på båda. Men jag kan gissa att det är skönt att bli av med lite päls ibland.

    SvaraRadera
  4. Vad snygg du blev.

    Dog defens sprayen innehåller. Vatten, Etanol, Butan/propan och mentol.

    SvaraRadera
  5. Hej Boubou!
    Tack för besöket på vår blogg!
    Du är fasligt söt du, klippt som oklippt!
    Det glädjer oss att se att du träffar en skuttispaniel på din kurs :)
    Ha en bra söndag!!!

    SvaraRadera
  6. Vilken snygging!! Jag lämnade in min Trudi i början och det var som att hämta en helt ny hund. Nu klipper jag själv och då Trudi lider av allergi så blir det ganska snaggat var gång för att kunna behandla huden om det behövs. Men BouBou är skitsnygg!
    kram från mig
    /maria

    SvaraRadera
  7. Men vilken pudding! Ser ju inte ens ut som samma hund :)

    SvaraRadera
  8. Vilket förvandlingstrick! Från trasselsudd till pudel! Snyggt!

    SvaraRadera
  9. Gee...all are dogs !!!! Don't eat me,ok. ?
    I just want to say Thank you to visit my blog...I have to run now too many dogs here !!!
    By the way, you are cute and nice to meet you

    SvaraRadera
  10. I come to invite you for going to my blog and have participated in my 1st miaumiau luck .. would love ...
    Ronrons of
    Kika

    SvaraRadera
  11. Boubou blev jättefin klippt men är söt annars också. En riktig pärla./Lisbeth

    SvaraRadera
  12. Åh så söt innan men riktigt snygg efter :)

    SvaraRadera